Regels en voorschriften voor de online winkel

§ 1

Voorwaarden

De online winkel drogeria.nl, beschikbaar op het internetadre brilante.nl, wordt beheerd door Skiera Cosmetics BV, gevestigd in Den Haag, ingeschreven bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer BTW: NL859198819B01, KVK 72689331

Deze voorwaarden zijn van toepassing op consumenten en bepalen de regels en procedure voor het sluiten van een koopovereenkomst op afstand tussen de consument en de winkel.

§ 2

Definities   

Verkoper - een natuurlijke persoon die een handelsactiviteit uitoefent onder de naam Skiera Cosmetics BV, NL859198819B01  gevestigd te Den Haag, Koperwerf 27,

2544EM, KVK-nummer 72689331

Klant - elke entiteit die aankopen doet via de Winkel.

Ondernemer - een natuurlijke persoon, rechtspersoon of een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die krachtens een afzonderlijke wettelijke bepaling handelings              bekwaamheid  bezit en in eigen naam een handelsactiviteit                  uitoefent en gebruikmaakt van de Winkel.

Winkel - de online winkel die wordt beheerd door de Verkoper op het internetadres brilante.nl

Overeenkomst op afstand - een overeenkomst die met de Klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand (via de Winkel), zonder gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de partijen en uitsluitend gebruikmakend van een of meer communicatiemiddelen op afstand tot en met het sluiten van de overeenkomst.

Algemene Voorwaarden - deze algemene voorwaarden van de Winkel.

Bestelling - de wilsverklaring van de Klant die wordt gedaan met behulp van het Bestelformulier en die direct gericht is op het sluiten van een Verkoopovereenkomst van een Product of Producten met de Verkoper.

Account - het klantaccount in de Winkel waarin de door de Klant verstrekte gegevens en informatie over zijn/haar Bestellingen in de Winkel worden bewaard.

Registratieformulier - het formulier dat beschikbaar is in de Winkel en waarmee een Account kan worden aangemaakt.

Bestelformulier - het interactieve formulier dat beschikbaar is in de Winkel en waarmee een Bestelling kan worden geplaatst, met name door Producten aan de Winkelwagen toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst, inclusief de wijze van levering en betaling, te specificeren.

Winkelwagen - een element van de winkelsoftware waarin de door de Klant geselecteerde Producten voor aankoop zichtbaar zijn, en waarin ook de mogelijkheid bestaat om de Bestelgegevens, met name de hoeveelheid producten, vast te stellen en te wijzigen.

Product - een roerende zaak/dienst die beschikbaar is in de Winkel en die het onderwerp is van een Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.

Verkoopovereenkomst - een overeenkomst voor de verkoop van een Product die wordt gesloten of is gesloten tussen de Klant en de Verkoper via de online Winkel. Onder een Verkoopovereenkomst wordt ook verstaan - afhankelijk van de kenmerken van het Product - een overeenkomst voor het leveren van diensten en een overeenkomst voor het verrichten van werkzaamheden. 

§ 3

Contact met de Winkel 

Adres van de Verkoper: Koperwerf 27, 2544EM Den Haag

E-mailadres van de Verkoper: [email protected]

Telefoonnummer van de Verkoper: +31624923140

Bankrekeningnummer van de Verkoper SWIFT: INGBNL2A. IBAN: NL96INGB0006198144

De Klant kan contact opnemen met de Verkoper via de adressen en telefoonnummers die in deze paragraaf zijn vermeld.

De Klant kan telefonisch contact opnemen met de Verkoper tussen 07:00 en 15:00 uur.

§ 4

Technische vereisten 

Om gebruik te maken van de Winkel, inclusief het bekijken van het assortiment van de Winkel en het plaatsen van bestellingen voor Producten, zijn de volgende zaken vereist:

a. Een eindapparaat met toegang tot internet en een webbrowser,

b. Een actief e-mailaccount,

c. Ingeschakelde ondersteuning voor cookies,

d. Geïnstalleerde FlashPlayer-software. 

§ 5

Algemene informatie 

1.      De Verkoper is in de ruimst mogelijke mate toegestaan door de wet niet aansprakelijk voor storingen, inclusief onderbrekingen in de werking van de winkel veroorzaakt door overmacht, ongeoorloofde acties van derden of incompatibiliteit van de online winkel met de technische infrastructuur van de Klant.

2.      Het bekijken van het assortiment van de winkel vereist geen account. Het plaatsen van bestellingen door de Klant voor producten in het assortiment van de winkel is mogelijk na het aanmaken van een account volgens de bepalingen van paragraaf 6 van de Algemene Voorwaarden, of door het verstrekken van de nodige persoonlijke en adresgegevens om de bestelling uit te voeren zonder een account aan te maken.

3.      De prijzen vermeld in de winkel zijn in euro's en zijn inclusief btw.

4.      Het totale bedrag dat de Klant moet betalen bestaat uit de prijs van het product en de verzendkosten, waarover de Klant wordt geïnformeerd op de pagina's van de winkel tijdens het plaatsen van de bestelling, inclusief op het moment van het aangaan van de verkoopovereenkomst.

5.      Het geval van een overeenkomst voor abonnementen of doorlopende dienstverlening is de uiteindelijke prijs de totale prijs inclusief alle betalingen voor de afrekenperiode.

6.      Indien de aard van het onderwerp van de overeenkomst het redelijkerwijs niet mogelijk maakt om de uiteindelijke prijs van tevoren te berekenen, zal informatie over de manier waarop de prijs wordt berekend, evenals over transportkosten, levering, postdiensten en andere kosten, worden vermeld in de winkel bij de productbeschrijving.

§ 6

Account aanmaken in de Winkel 

1.       Om een account aan te maken in de Winkel, moet het registratieformulier worden ingevuld.

2.       Het aanmaken van een account in de Winkel is gratis.

3.       Het inloggen op het account gebeurt door het invoeren van de gebruikersnaam en het wachtwoord dat is ingesteld in het registratieformulier.

4.       De Klant heeft te allen tijde het recht om zonder opgave van redenen en zonder enige kosten het account te verwijderen door een passend verzoek naar de Verkoper te sturen, met name via e-mail of schriftelijk naar de adressen vermeld in paragraaf 3.

 

§ 7 

Bestelprocedure

Om een bestelling te plaatsen, dient u het volgende te doen:

1.        Inloggen op de Winkel (optioneel);

2.        Het gewenste Product selecteren dat u wilt bestellen en vervolgens op de knop "Toevoegen aan winkelwagen" (of een equivalent daarvan) klikken;

3.        Inloggen of gebruikmaken van de optie om een bestelling te plaatsen zonder registratie;

4.        Indien u ervoor kiest om een bestelling te plaatsen zonder registratie, dient u het bestelformulier in te vullen door de gegevens van de ontvanger van de bestelling en het afleveradres in te voeren, de verzendmethode te kiezen, eventuele afwijkende factuurgegevens in te voeren,

5.        Op de knop "Bestellen en betalen" klikken/bevestig de bestelling door op de link te klikken die per e-mail is verzonden,

6.        Een van de beschikbare betaalmethoden kiezen en, afhankelijk van de gekozen betaalmethode, de bestelling binnen de opgegeven termijn betalen, met inachtneming van paragraaf 8 punt 3.

  

§ 8

Aangeboden leverings- en betalingsmethoden

           1.  Klanten kunnen gebruik maken van de volgende leveringsmethoden voor hun bestelde product:

                   a. Koeriersdienst

          2.  Klanten kunnen gebruik maken van de volgende betalingsmethoden:

                   a. Elektronische betalingen: iDeal voor levering binnen Nederland, bankoverschrijving voor levering binnen Nederland en België

3.        Gedetailleerde informatie over de leveringsmethoden en geaccepteerde betalingsmethoden is te vinden op de website van de winkel.

 

 

§ 9

Uitvoering van de verkoopovereenkomst

1.        De verkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper komt tot stand nadat de klant een bestelling heeft geplaatst via het bestelformulier in de online winkel, in overeenstemming met artikel 7 van de Algemene Voorwaarden.

2.        Na het plaatsen van de bestelling bevestigt de verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en accepteert tegelijkertijd de bestelling voor verwerking. De bevestiging van de ontvangst van de bestelling en de acceptatie ervan voor verwerking worden verzonden door de verkoper naar de klant via een passende e-mail op het e-mailadres van de klant dat is opgegeven tijdens het plaatsen van de bestelling. Deze e-mail bevat ten minste de verklaringen van de verkoper over de ontvangst van de bestelling, de acceptatie ervan voor verwerking en de bevestiging van de sluiting van de verkoopovereenkomst. Op het moment dat de klant de bovengenoemde e-mail ontvangt, komt de verkoopovereenkomst tot stand tussen de klant en de verkoper.  Het product wordt door de verkoper verzonden binnen de termijn die vermeld staat in de productbeschrijving (met inachtneming van paragraaf 5 van deze bepaling).

3.        In het geval van een bestelling van producten met verschillende leveringstermijnen, geldt de langste vermelde termijn als de leveringstermijn. Bij een bestelling van producten met verschillende leveringstermijnen heeft de klant de mogelijkheid om de producten in delen te laten leveren of om alle producten te ontvangen nadat de gehele bestelling is samengesteld.

4.        Het begin van de leveringstermijn van het product aan de klant wordt als volgt berekend:

                  a. In het geval van betaling per bankoverschrijving, vanaf de dag waarop de bankrekening van de verkoper wordt gecrediteerd. In het  geval van betaling via iDeal, vanaf de dag van voltooiing van de bestelvoorbereiding. 

5.        In het geval van producten met verschillende gereedheidsdata voor afhaling geldt de langste vermelde datum als de gereedheidsdatum.

6.        In het geval van producten met verschillende gereedheidsdata voor afhaling heeft de klant de mogelijkheid om de producten in delen op te halen (naar gelang van hun gereedheid) of om alle producten op te halen nadat de gehele bestelling gereed is.

7.        Het begin van de gereedheidsdatum van het product voor afhaling door de klant wordt als volgt berekend: 

                 a. In het geval van betaling per bankoverschrijving, elektronische betalingen of creditcardbetaling - vanaf de dag waarop de bankrekening van  de verkoper wordt gecrediteerd. 

                 b. In het geval van betaling bij persoonlijke afhaling met contant geld - vanaf de dag van sluiting van de verkoopovereenkomst.

8.        Levering van het product vindt plaats binnen Nederland en België.

9.        Levering van het product aan de klant is tegen betaling, tenzij anders is overeengekomen in de verkoopovereenkomst. De kosten voor de levering van het product (inclusief transportkosten, bezorgkosten en postdiensten) worden aan de klant vermeld op de pagina's van de webwinkel onder "Leveringskosten" en tijdens het plaatsen van de bestelling, inclusief op het moment van het bevestigen van de verkoopovereenkomst door de klant.

 

§ 10

Het recht op herroeping van de overeenkomst 

1.        De verkoopovereenkomst is van toepassing op nieuwe producten.

2.        De verkoper is verplicht om de klant een product zonder gebreken te leveren.

3.        In geval van een defect aan het bij de verkoper gekochte product, eft de klant het recht om een reclamatie in te dienen.

4.        Een reclamatie moet schriftelijk of elektronisch worden ingediend op de adresgegevens van de verkoper zoals vermeld in deze Algemene Voorwaarden.

5.        Het wordt aanbevolen om in de reclamatie onder andere een beknopte beschrijving van het gebrek, de omstandigheden (inclusief de datum) van het optreden ervan, de gegevens van de klant die de reclamatie indient, en het verzoek van de klant met betrekking tot het gebrekkige product op te nemen.

6.        De verkoper zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, reageren op de reclamatie. Als de verkoper niet binnen deze termijn reageert, wordt het verzoek van de klant geacht te zijn aanvaard.

7.        Producten die worden teruggestuurd in het kader van de reclamatieprocedure dienen te worden verzonden naar het adres zoals vermeld in artikel 3 van deze Algemene Voorwaarden. 

8.          Gevolgen van annulering van de overeenkomst:

a.      In geval van annulering van een op afstand gesloten overeenkomst wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.

 b. In geval van annulering van de overeenkomst zal de Verkoper de Consument onverwijld, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst   van de verklaring van de Consument betreffende de annulering van de overeenkomst, de door de Consument gedane betalingen voor de goederen terugbetalen, met uitzondering van de kosten van levering van de goederen.

c. De terugbetaling zal door de Verkoper worden verricht via bankoverschrijving.

d. De Verkoper kan de terugbetaling uitstellen totdat de Producten zijn terugontvangen.

e. De Consument dient de Producten onverwijld, uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop hij de Verkoper op de hoogte eft gebracht van de annulering van de overeenkomst, terug te sturen naar het adres van de Verkoper zoals vermeld in deze Algemene Voorwaarden. De termijn wordt in acht genomen indien de Consument de Producten terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

 Het recht om zich terug te trekken uit een op afstand gesloten overeenkomst is niet van toepassing op de Consument met betrekking tot de volgende overeenkomsten:

a. waarvan het onderwerp een niet-geprefabriceerd product betreft dat is vervaardigd volgens de eftneities van de Consument of dat bedoeld is om te voldoen aan zijn individuele behoeften,

b. waarvan het onderwerp een verzegeld product betreft dat om redenen van gezondheidsbescherming of eftne niet kan worden geretourneerd na opening van de verzegeling na levering,

c. waarvan het onderwerp een bederfelijke product betreft of een product met een beperkte houdbaarheid, 

d. voor de levering van diensten, indien de Verkoper de dienst volledig eft uitgevoerd met uitdrukkelijke toestemming van de Consument, die ervan op de hoogte is gesteld vóór de aanvang van de dienstverlening dat hij zijn recht om zich terug te trekken uit de overeenkomst verliest,

e. waarvan de prijs of vergoeding afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Verkoper geen invloed eft en die zich kunnen voordoen vóór het verstrijken van de annuleringstermijn,

f. waarvan het onderwerp goederen betreft die na levering, vanwege hun aard, onlosmakelijk met andere zaken worden vermengd.

 

 

§ 11 

Klacht en garantie 

1.       Nieuwe producten vallen onder de verkoopovereenkomst.

2.       De verkoper is verplicht om de klant een product zonder gebreken te leveren. 

3.       In geval van een gebrek aan het gekochte product bij de verkoper, heeft de klant recht op een klacht.

4.       De klacht dient schriftelijk of elektronisch te worden gemeld op de adressen van de verkoper zoals vermeld in deze voorwaarden.

5.      Het wordt aanbevolen om in de klacht onder andere een beknopte beschrijving van het gebrek, de omstandigheden (inclusief de datum) van het optreden ervan, de gegevens van de klant die de klacht indient, en de klant's verzoek met betrekking tot het gebrekkige product op te nemen.

6.       De verkoper zal zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, reageren op de klacht. Indien dit niet binnen deze termijn gebeurt, wordt het verzoek van de klant als gerechtvaardigd beschouwd.

7.       Producten die worden teruggestuurd in het kader van de klachtenprocedure dienen te worden verzonden naar het adres dat wordt vermeld in paragraaf 3 van deze voorwaarden.

 

§ 12

Buitenrechtelijke methoden voor het behandelen van klachten en het verhalen van vorderingen

Gedetailleerde informatie over de mogelijkheden voor consumenten om gebruik te maken van buitenrechtelijke methoden voor het behandelen van klachten en het verhalen van vorderingen, evenals de toegangsregels tot deze procedures, is beschikbaar bij de kantoren en op de websites van consumentenombudsmannen en maatschappelijke organisaties die belast zijn met de bescherming van consumenten.

 

§ 13

Persoonlijke gegevens in de webwinkel

1.        De verkoper is verantwoordelijk voor het verzamelen van persoonlijke gegevens van klanten via de webwinkel.

2.         Persoonlijke gegevens van klanten die verzameld worden door de beheerder via de webwinkel worden verzameld met als doel het uitvoeren van de verkoopovereenkomst en, indien de klant hiervoor toestemming geeft, ook voor marketingdoeleinden.

3.        Ontvangers van persoonlijke gegevens van klanten van de webwinkel kunnen zijn: 

  • In het geval van een klant die gebruikmaakt van de post- of koeriersdienst voor levering via de webwinkel, verstrekt de beheerder de verzamelde persoonlijke gegevens van de klant aan de geselecteerde vervoerder of tussenpersoon die namens de beheerder de zendingen uitvoert.
  • In het geval van een klant die gebruikmaakt van elektronische betalingen in de webwinkel, verstrekt de beheerder de verzamelde persoonlijke gegevens van de klant aan de geselecteerde entiteit die deze betalingen verwerkt in de webwinkel.
  •  De klant heeft het recht om toegang te krijgen tot zijn gegevens en deze te corrigeren.
  •  Het verstrekken van persoonlijke gegevens is vrijwillig, maar het niet verstrekken van de vereiste persoonlijke gegevens zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden om de verkoopovereenkomst aan te gaan, resulteert in het onvermogen om deze overeenkomst aan te gaan.

 

§ 14

Eindbepalingen 

1.        Overeenkomsten die worden gesloten via de webwinkel worden opgesteld in het Nederlands.

2.       De verkoper behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de Algemene Voorwaarden om geldige redenen, zoals wijzigingen in de wetgeving, betalingsmethoden en leveringsopties, voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden. De verkoper zal de klant ten minste 7 dagen vooraf informeren over elke wijziging.

3.       Voor zaken die niet zijn geregeld in deze Algemene Voorwaarden zijn de algemeen geldende Poolse wetgeving van toepassing, met name het Burgerlijk Wetboek, de wet betreffende het leveren van elektronische diensten, de wet op consumentenrechten en de wet op de bescherming van persoonsgegevens.

4.     De klant heeft het recht om gebruik te maken van alternatieve methoden voor het behandelen van klachten en het verhalen van vorderingen. Hiervoor kan de klant een klacht indienen via het Europese onlinegeschillenbeslechtingsplatform (ODR) dat beschikbaar is op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/